2014/01/04

FOOD: Kerstdiner '13

Als ik ergens gek op ben, is het op kokkerellen! Het liefst voor anderen en niet al te moeilijk. Afgelopen Kerst was het mijn beurt en mocht ik weer koken voor mijn lieve familie. Omdat ik zeer enthousiast ben over dit recept, wil ik het graag met jullie delen. 

Op Kerstochtend heb ik de nodige voorbereidingen gedaan om te voorkomen dat ik steeds 'ongezellig' in de keuken zou staan. Met dit diner is dat heel goed mogelijk! Als aperitiefje bij de borrel heb ik soepstengels ingesmeerd met roomkaas en omwikkeld met serranoham. Héérlijk. NB: maak deze stengels wél vlak voordat je ze serveert, ze worden namelijk heel snel slof!

Soepstengels met roomkaas en serranoham

Toen was het tijd voor het diner! Als voorafje heb ik gekozen voor een bospaddestoelensoep. Om in die sfeer te blijven koos ik voor een portobello (grote kastanjechampignon) als hoofdgerecht. Gevuld met gebakken reepjes kalkoenfilet, paprika en gegrilde camembert met een sausje van mosterd, witte wijn, Provençaalse kruiden en een rood pepertje. Meer is het niet! Deze vulling kun je dus heel gemakkelijk van te voren klaarmaken. Op het moment suprême verwarm je nog even gauw het kalkoen/groente-mengsel, vul je de portobello's, laat je ze een kwartiertje garen in de voorverwarmde oven (220°) en klaar is kees! Vergeet vooral de kaas niet! Het dessert bestond uit een brownie met geraspte kokos, slagroomijs en (vers geklopte!) slagroom. Makkelijk én altijd goed! Merry Christmas!


Gevulde portobello met kalkoenreepjes, paprika en gegrilde camembert

Xoxo Anneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten